Followers

13 Sep 2011

B e r s y u k u r l a h ~

assalamualaikum~

bngon2 pagi td aku trdetik kt kepala otak aku..alhamdullillah aku masih ada peluang untk menikmati nikmat dunia nie..
usia aku masih lagi belom ditarik..aku brsyukur..aku xmau mati lg..tp bila da ajal,aku xleh halang..

bak kata pepatah.."Aku x takot mati tp aku xmau mati"


aku takot tgok batu nisan..

mcm 2 la yg aku rsa skrg..aku rasa betapa peritnya perasaan seseorg apabila ahli keluarga atau sahabat dia meninggalkan kita selamanya..



dlm minggu nie sja,dua org sahabat aku kehilangan ayahanda tercinta...


aku tgok tingkah laku dan perasaan depa jd lain gila..suram ja..x gila mcm dlu da..aku kesian gila kt depa..tp nk wat cmna,ajal maut kt tgn tuhan..aku takot sgt kalo benda 2 jd kt aku..sbb aku masih perlukan ayah ngn mak aku..


pada yg masih ada ibubapa,hargai lah...jgn wat depa rasa kecil hati ngn kita...


dlu aku pnah wat prgai smpaikan mak aku kata aku nie x guna..xdak masa depan..skrg aku da sedar..knapa dlu dia marah2 aku bila aku wat jahat...supaya skrg nie aku dpt jadi org...org yg berguna,berilmu..


tengkiu mak,ayah..


kita sma2 sedekahkan al-fatihah kepada ibubapa rakan2 kita yg telah pergi dan semua muslimin dan muslimat supaya hidup kita lebih diberkati..aminn~




p/s: entry yg agak serius..hehe

 

2 ulasan:

TS berkata...

Al-Fatihah...
moga roh mereka di tempatkan dikalangan orang yang beriman..amin..

Dato' Sharul berkata...

Amin...^_^..kita yg hidop,ttp teroskn hidop..

PSP Komuniti Blogger

PSP Komuniti Blogger