Followers

31 Okt 2011

Dumb Monday~

Assalamualaikum~

Entry nie aku dapat ilham dr blog Ayam dan Babi
hhaahaha..aku tertarik ngn topik nie sebab banyak da aku tgok..suma camni..
Seringkali kita terserempak dengan orang-orang dari utara tanah air yang belajar di Ibukota yang cuba mentransformasikan diri menjadi orang Ki il. 
Antara kesilapan yang kerap dibuat oleh mereka adalah ketika berbicara. Di sini ada beberapa contoh kesilapan yang dibuat oleh mereka. 




Ketika bertanya.
Hang nak gi mane tu Ali?


Ketika meminta pertolongan
Ko tolong katup pintu tu jap boleh tak?


Ketika marah
Kenape ko ni ketegaq sangat tanak dengar cakap orang.

Ketika digigit nyamuk
Sial betul la nyamuk ni ketit aku.

Ketika mandi 
Mane pulak hilang timba aku. Tadi baru je aku nampak.

Ketika membeli air
Saye nak air nyoq sebungkus ye bang.


Ketika makan
Li, tolong passkan camca tu kat aku jap boleh tak?

Ketika mempromosikan awek sendiri
Yang hot tu la marka aku. cun ke tak?

Ketika sendawa.
Maaf la, saye terbelahak tadi. Maklumlah tak pose.

Ketika bersedih.

Sedihnye, ade kudis bute pulak kat leheaq aku ni. nak langut pon susah da


Glosari:

Hang : kamu, awak
Katup : tutup
Ketegaq: degil
Ketit: gigit
Timba: baldi
Nyoq : kelapa
Camca: sudu
Marka : kekasih
Belahak : sendawa
Leheaq : leher
Langut : dongak


p/s : gurauan semata2..hehe..pis yaw~

3 ulasan:

♥Aien Najwa♥ berkata...

kuikuikui..kelaka lak!!~~=)

Nuriy Arisa berkata...

hahahaha xD
arisa x reti nk berloghat..
lidah byk pelat uruf..xD

sis92 berkata...

haha suka dengar loghat2 ni :)

PSP Komuniti Blogger

PSP Komuniti Blogger